Welkom op de pagina van de 100 Klassiekers.

Logo 100 KLASSIEKERS 1

Deze pagina is de startplaats naar de STEMCOMPUTER  van de 100 KLASSIEKERS.

Vanaf begin augustus tot half september 2019 kunt u van hieruit de lijst van 100 KLASSIEKERS uit het archief en repertoire van de muziekvereniging raadplegen en daaruit je persoonlijke TOP 10 samenstellen.

Na afloop van de stemming speelt de Koninklijke Muziekvereniging Bonheiden o.l.v. Bart Van Buggenhout tijdens het 100 KLASSIEKERS concert van zaterdag 26 oktober om 19.30 uur in G.C. 't Blikveld te Bonheiden de door het publiek gekozen muziekwerken.

Door uw stem uit te brengen neemt u automatisch deel aan een kleine en gemakkelijke quiz. Wie het juiste antwoord geeft of er het dichts bij is, maakt kans op een prijs tijdens het concert. Wil je winnen? Maak uw muziekkeuze, neem deel aan de quiz en kom naar het concert.

Klik hier om uw "TOP 10" door te geven.

STRESSPOPJES voor MUZIEKREIS

Onze muziekvereniging gaat van vrijdag 7 tot zondag 9 september 2018 op muziekreis naar Brauneberg aan de Moezel (Duitsland). Dan zijn er de Lieser wijnfeesten en zullen wij daar alsook in de omgeving als ambassadeurs van Bonheiden verschillende concerten geven. Om de reiskosten te drukken organiseert de muziekvereniging verschillende projectjes. Eén ervan is de verkoop van zelf- en handgemaakte stresspopjes, vervaardigd met de beste en kindvriendelijke producten. Het is een kwaliteitsproduct, een hebbedingetje, een speeltje voor kleine kindjes of een stressballetje of stresspopje voor de groteren. Voor anderen dan weer een talisman of geluksbrenger.

De eindejaarsfeesten komen stillaan in zicht, en dan zijn deze popjes een ideaal geschenk, maar ook mooi om in de kerstboom te hangen. Bij een geboorte, voor een verjaardag of elke andere gelegenheid is het een ideaal, uniek en goedkoop cadeautje.

Deze popjes zijn te koop aan € 5 per stuk. Omdat de vervaardiging van elk popje vele uren handwerk vergen, kunnen wij die enkel op bestelling leveren. De leveringstijd is overeen te komen en hangt een beetje af van hoeveel popjes er in bestelling zijn. Opgelet: er worden ongeveer 200 unieke popjes gemaakt. Wacht daarom dus niet te lang om uw bestelling te plaatsen.

De stresspopjes kunnen besteld worden bij muzikanten en bestuur van de Koninklijke Muziekvereniging Bonheiden. Je kan ook het bestelformulier hier downloaden en het ons ingevuld bezorgen of het mailen aan stresspopjes@muziekverenigingbonheiden.be. Wil je het nog sneller en gemakkelijker doen, vul dan dit online bestelformulier in en uw bestelling wordt zo snel als mogelijk behandeld en wij houden u op de hoogte van de levering.

Graag nodigen wij je uit deel te nemen aan deze actie en danken u voor uw steun.

01 pinguin

16 slak

16 - Slakje

bestel popjes

Hartelijk dank voor uw steun.

40D 91283dS

Ontwerpster: Linda Liers

Selecteer de collectie foto's per maand van 2014.

kmb logo trompet

REFERENTIEKAART

Onze vereniging werd opgericht in 1875 in Bonheiden en is heden de enig overgebleven muziekvereniging van Bonheiden en Rijmenam. De oorspronkelijke fanfare Sint-Rochus werd onder voorzitterschap van Mia Cools in 2003 gemoderniseerd en kent sindsdien een heropbloei nadat de fanfare omgevormd werd tot een muziekvereniging waar alle muziekinstrumenten aan bod kunnen en mogen komen.

40D 73881d
Onze ambitie is om als muziekvereniging een degelijk niveau te bereiken zonder de lat te hoog te leggen of te stressen. Onze vereniging wil daardoor mee ijveren tot het bevorderen van een gezonde sociale leefgemeenschap en bevordering van cultuur in onze gemeente.
De muziekvereniging brengt jaarlijks enkele concerten en ondersteunt geregeld evenementen van andere verenigingen of organisaties.
Een maal per jaar (gewoonlijk in januari) is het volop feest. De teerdag is een belangrijk evenement, waar van ’s morgens met een stevig ontbijt tot ‘s avonds overal in de gemeente muziek wordt gemaakt. Achteraf volgt een uitgebreid teerfeest met bal.

De Koninklijke Muziekvereniging Bonheiden is lid van de cultuurraad van de gemeente Bonheiden.

Ook jij bent welkom.

Wil je graag deel uitmaken van een enthousiaste groep muzikanten en muziekliefhebbers, kom dan gerust eens langs op onze concerten, activiteiten of repetities.

40D 67740d40D 67741d40D 67743d

Alle leeftijden zijn welkom. Er zijn geen selectieproeven of lidgeld te betalen. Onze vereniging brengt moderne en hedendaagse muziek, die wekelijks op vrijdag in Kunstencentrum ’t Kranske vlot wordt aangeleerd door onze dirigent Bart Van Buggenhout.

40D 45379

Jongeren die in de muziekschool of conservatorium muziekles volgen, vinden bij ons de ideale bijscholing, vooral in en door samenspel, zodat zij sneller vooruitgang boeken in hun muzikale ambities of carrière. Door samenwerking met het conservatorium, tellen de aanwezigheden op onze repetities mee bij de uiteindelijke beoordeling van de leerling muzikant.

Je kan er de repetities bijwonen om de sfeer te proeven zonder je al onmiddellijk in de muziekvereniging te engageren. Liefst een seintje vooraf.

40D 73122mods

Het klarinetensemble “De Klare Rietjes” is een kleine maar gedreven groep klarinettisten, die graag muziek brengen of uw evenement muzikaal ondersteunen. Zij zijn een ideale keuze bij uw recepties, vernissages, vieringen, buurtfeestjes of wanneer er te weinig plaats is voor een grote groep muzikanten.

40D 75626d

Ook gezinsleden van muzikanten of vrienden zijn welkom op de repetities. Je kan er passief de repetitie volgen of in het vergaderlokaal bij een pintje of ander drankje gezellig babbelen of socializen.

40D 55869d

Tijdens de pauze of na de repetitie is er altijd tijd voor verpozing en gewoonlijk is er wel een reden tot feesten of plezier.

Wil je graag zowel actief of passief deel uitmaken van onze vereniging, kom dan gerust eens langs of neem contact met ons op.

Contactgegevens:

2812 Muizen
 0475 / 47 16 09
 herman.de.taeye@telenet.be

Klik hier voor een PDF versie.

Selecteer de collectie foto's per maand van 2015.

New - Hot

Click on the photo to obtain more information about the event or message.

1875 - 2020

40D 82711d
De muziekvereniging viert in 2020 feest.
Dan bestaat zij 145 jaar, een jubileumjaar.
De oorspronkelijke fanfare Sint-Rochus werd in 1875 gesticht.
Na een moeizame start, bloeide de fanfare uit tot een volwaardig muziekvereniging en had zij zelfs haar eigen majorettes.

Rond de eeuwwisseling verzeilde de maatschappij in een dieptepunt en drong vernieuwing zich op.

Nijghse vrouwen 1

Rond 2003 nam Mia Cools het roer in handen, werd een naamsverandering doorgevoerd en werd de fanfare een allround harmonie, waarvan in 2008 de muzikale leiding overgedragen werd aan onze huidige dirigent Bart Van Buggenhout.

Sindsdien is er terug een heropbloei.

Logo 1875

Tijdens ons Jubileumjaar krijgen al onze activiteiten een feestelijk tintje.

Wij hopen u te mogen begroeten tijdens onze feestelijke activiteiten van 2020.

Our calendar

Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
Date : Saturday, 30 November 2019

Login to view more events!

Zaterdag  30 november
 Mosselsouper info