Fotoalbum 2015

Dit is de index naar alle albums van september en oktober 2015.

12 september 2015

Concertband Festival Brussels

De Koninklijke Muziekvereniging Bonheiden gaf op 12 september 2015 een gesmaakt concert op de kiosk van de Grote Markt  te Brussel. Chauffeur van dienst was Eddy Michiels, die de zware instrumenten tot aan de kiosk vervoerde. Na het inladen van de instrumenten vertrok de muziekvereniging met de trein naar Brussel. Op deze druilerige namiddag was er tijdens ons optreden een tijdelijke opklaring, waardoor heel veel toeristen langdurig bleven meegenieten van onze aangename muziek. Een heel dikke proficiat aan de muzikanten voor het fantastisch optreden en aan Patricia Leemans voor haar solo. Achteraf was er nog een etentje in een restaurantje in de buurt en mochten wij de Taptoe vanop het podium aanschouwen.

12 september 2015

Internationale Taptoe

Ondanks het slechte weer was de Internationale Taptoe Brussels van 12 september 2015 op de Grote Markt te Brussel een fantastisch spektakel, met fantastische muziekkorpsen uit Zwitserland, Nederland, Duitsland en België. Met een vertraging van ruim 30 minuten marcheerden de Zwitserse “Les Armourins” uit Neuchâtel als eerste over het verzopen marktplein. Daarna volgde de Deltaband Vlissingen (Nederland). March- en Show Band Grossen Linden (Duitsland) en Showkorps Wilhelmina (Nederland) mochten optreden zonder veel regen, terwijl Drumspirit (België) uit Dadizele terug in de regen moesten performen. Uiteindelijk werd de slotshow met alle korpsen afgelast. Proficiat aan alle bands voor de puike prestaties in dit druilerige weer.

21 september 2015

Inhuldiging toog

Na een halve repetitie werden de pupiters opzij geschoven en werd er plaatst gemaakt voor de inhuldiging van de toog bij de Koninklijke Muziekvereniging Bonheiden in aanwezigheid van de schenkers (café De Kai en ex-café Volkslust). Met Cava en een rijkelijk gevuld assortiment tapas op Bonheidense wijze klaargemaakt begon een korte receptie die heel lang duurde. Eddy Michiels en zijn vrouwke Hilde waren traiteur van dienst. Hartelijk dank.

27 september 2015

Parochiefeesten Rijmenam met Klare Rietjes

Het klarinetensemble De Klare Rietjes van de Koninklijke Muziekvereniging Bonheiden werd gevraagd om de parochiefeesten in Rijmenam muzikaal op te vrolijken. Oorspronkelijk was er voor hen geen gepaste plaats voorzien en zochten zij een plekje met verharde ondergrond achteraan de tuin. Eddy ging op zoek naar een borstel om het geïmproviseerde podium op te kuisen. Na wat soundchecken stonden zij klaar om de genodigden muzikaal te verwelkomen en brachten zij tijdens het feestmaal een variatie aan lichte muziekcomposities. Zij werden geregeld gefeliciteerd voor hun muzikale prestatie en muziekkeuze. (Foto o.a. van Annie Vervloesem en Anneke Tuyaerts)

4 oktober 2015

De Klare Rietjes op het dankmoment Meters en Peters van Stad om te Zoenen

METERS en PETERS van Stad om te Zoenen, het zijn Mechelaars die zich vrijwillig inzetten om zwerfvuil te verwijderen en onze buurten, straten en pleintjes mee proper houden.
Op 4 oktober 2015 werden zij tijdens het dankmoment in ontmoetingscentrum De Kettinghe te Heffen geprezen door schepen van Dorps- en Wijkzaken, Katleen Den Roover, voor hun inzet en samenwerking met de stad. Na de traditionele groepsfoto werd er aangeschoven aan het buffet en kon men genieten van lichte aangename muziek gebracht door het klarinetensemble De Klare Rietjes. Een van de vrijwilligers is François Van Kerkhoven, die nog dirigent was bij de Koninklijke Fanfare Sint-Rochus.

10 oktober 2015

Muziekfeesten Mechelen

Op 10 oktober 2015 was de Koninklijke Muziekvereniging Bonheiden te gast op de MUZIEKFEESTEN van de Koninklijke Harmonie Mechelen in ’t Kranske op de Tervuursesteenweg. Daar speelden zij onder leiding van dirigent Bart Van Buggenhout het slotconcert van de verbroederingsavond.

Nieuw - Hot

Klik op de foto's voor meer informatie over het evenement of mededeling.

1875 - 2020

40D 82711d
De muziekvereniging viert in 2020 feest.
Dan bestaat zij 145 jaar, een jubileumjaar.
De oorspronkelijke fanfare Sint-Rochus werd in 1875 gesticht.
Na een moeizame start, bloeide de fanfare uit tot een volwaardig muziekvereniging en had zij zelfs haar eigen majorettes.

Rond de eeuwwisseling verzeilde de maatschappij in een dieptepunt en drong vernieuwing zich op.

Nijghse vrouwen 1

Rond 2003 nam Mia Cools het roer in handen, werd een naamsverandering doorgevoerd en werd de fanfare een allround harmonie, waarvan in 2008 de muzikale leiding overgedragen werd aan onze huidige dirigent Bart Van Buggenhout.

Sindsdien is er terug een heropbloei.

Logo 1875

Tijdens ons Jubileumjaar krijgen al onze activiteiten een feestelijk tintje.

Wij hopen u te mogen begroeten tijdens onze feestelijke activiteiten van 2020.